3000020515 |
Curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva |
2021-2022 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/9/2021 - 25/11/2021 (90 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
DIN2 Curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva
|
| |
Inscripció |
01/09/2021 - 17/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació de directores i directors en competències, capacitats i habilitats directives per al desenvolupament de les funcions i responsabilitats és una decisió estratègica de cabdal importància.
El Departament desenvolupa a través d’aquest document els continguts del programa del Curs de formació sobre l’exercici de la funció directiva amb un perfil orientat a poder aconseguir una direcció professionalitzada, altament qualificada, al servei de la ciutadania, compromesa amb l’aprenentatge de l’alumnat i amb la millora dels resultats. Els objectius que orienten els continguts i volen contribuir en preparar les direccions per a un lideratge distribuït, que amb una visió transformadora i de futur permeti la presa de decisions i el retiment de comptes.
El treball dels continguts degudament assolits permetrà que els candidats a la direcció puguin afrontar de manera eficient el lideratge i la gestió del centre autònom. També contribuirà a la construcció de la seva identitat directiva.
|
| |
Objectius |
En finalitzar el curs, els docents que el superin han de ser capaços de:
1.Aplicar el model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2.Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
3.Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
4.Gestionar el centre, com a servei públic inclusiu i de qualitat orientat a l’èxit educatiu en l’àmbit acadèmic, social i personal de tot l’alumnat.
5.Utilitzar l’avaluació, interna i externa, per prendre decisions orientades a la millora, com estratègia bàsica de retiment de comptes i com a expressió de transparència davant de la comunitat educativa.
6.Entendre i valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals.
|
| |
Continguts |
Unitat 1: La direcció del centre i els seus reptes
Unitat 2: El lideratge pedagògic
Unitat 3: La transformació educativa
Unitat 4: La planificació estratègica
Unitat 5: La cultura avaluadora
Unitat 6: El projecte de direcció
Unitat 7: Àmbits de gestió de centre
Unitat 8: Treball en equip i relacions personals
Unitat 9: Equitat i inclusió
Unitat 10: L'exercici de l'autonomia organitzativa
Unitat 11: La comunitat educativa i la vinculació amb l'entorn
|
| |
Observacions |
La formació es realitzarà durant els mesos de setembre a novembre en dijous i divendres. Les quatres sessions amb persones externes seran dimecres.
|
| |
Avaluació |
Avaluació competencial
A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, de coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació.
Tasques objecte de qualificació:
a)Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).
Per superar la formació, cal obtenir un mínim de 5 punts de mitjana.
La nota obtinguda és la mitjana ponderada de les diferents unitats (de la 8 a l'11)
|
| |
Requisits de certificació |
•Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials (o virtuals) del curs.
•Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes.
•Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació de 5 o superior.
•Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
|
| |
Persones destinatàries |
Aquest activitat de formació va dirigida a:
1) Docents funcionaris que estiguin en l'exercici o no del càrrec de direcció d'un centre educatiu i que hagin superat la primera part del curs de formació inicial impartida pel Departament, amb la tipologia DIN1 (de 120h), durant el curs 2020-2021 i 2019-2020.
|
| |
E-mail |
dtbaix@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
17/09/2021 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
- |
- |
|
|
Sessió 7 |
- |
- |
|
|
Sessió 8 |
- |
- |
|
|
Sessió 9 |
- |
- |
|
|
Sessió 10 |
- |
- |
|
|
Sessió 11 |
- |
- |
|
|
Sessió 12 |
- |
- |
|
|
Sessió 13 |
- |
- |
|
|
Sessió 14 |
- |
- |
|
|
Sessió 15 |
- |
- |
|
|
Sessió 16 |
- |
- |
|
|
Sessió 17 |
- |
- |
|
|
Sessió 18 |
- |
- |
|
|
Sessió 19 |
dijous |
25/11/2021 |
|
|
|
| |